Livet gör mig så ledsen ibland

Livet gör mig så ledsen ibland 
Men jag får skylla mig själv som lägger så mycket tid på det så att det gör att jag blir ledsen sedan. 
Jag brukar gå ut med en brun stor labrador som heter kay 
Han bor i samma byggnad som mig vilket gör det enkelt för mig att plocka honom.
Förut så var jag vakt till honom i en vecka medans ägaren behövde åka bort. 
Allting gick bra och då köpte jag en sele till honom för att han kännde inte av kjedjan runt halsen så han är för kraftfull och har väldigt mycket päls, Så att gå ut med honom blev mer som en dragkamp och man hade 0 kontroll.  Han hade inte riktigt lärt sig att lyssna på mig då utan gjorde lite som han ville för ingen kunde stoppa honom.
Känndes som hela armen skulle slitas av när han väl drog för att han är så stark och vägrade lyssna. 
Därför köpte jag en sele som jag vet fungerar.  Den beslastar inte nacken utan sitter åt på kroppen och man kopplar honom under nacken istället för ovanpå
Det gjorde att han kände sig mer lugn när vi gick ut och nu behövde jag inte hålla i honom med någon motstånd. 
jag försökte unvika att dra honom vart vi skulle utan jag använde ord som kom
När han ville stå still och gå åt ett håll så fick jag honom att titta på mig och sen säger jag nej. Då brukar han oftast sluta dra och vi går vidare. 
Jag har märkt att han ofast har fått som han vill och ibland streatar han emot till max och man får verkligen kämpa med att dra honom bort men det är också bra för då ser han att det finns ingenting han kan göra för att få som han vill. 
Jag lärde honom att om vi möter en hund , människor eller en bil så ska han sitta ner och så får han kolla så att jag också har kontroll. 
Han brukar sitta ner och vägra gå när han hör en människa prata i telefon och går samtidigt.  
Han hoppas verkligen på att någon ska komma o hälsa på honom för så var det när han var liten.  Folk kom fram o hälsa utan att fråga först. 
Så han blir så glad när någon pratar med honom. 
 
Jag brukar ta honom till huset. först så hade jag köpt ett rep på dollarstore som jag hade tänkt ha till honom.  Men en dag så hade han slitit av den så då fick jag ta ett starkare rep. 
Det går emot mina regler att ha en hund i ett rep men eftersom jag inte kan lita på honom så får han vara så . Han kan fortfarande gå rätt långt även om han sitter fast.  
Ute så har han en mjuk leksak , vattenskål och oftast en flaska som han gillar att gnaga på och en pinne som är tålig som han inte kan slita av vassa flisor på. 
 
Han brukar vara ute tills man ser att han går till dörren o sätter sig. Då vill han gå in och när vi går in så brukar han få ligga framför brasan och tina. 
När det är -20 ute så vill han vara ute hela tiden och aldrig gå in . Men tillslut måste man ta in honom för att han har istappar runt hela munnen.  Han vill verkligen inte men när vi väl är inne så inser han tilllsut hur mycket han frös och då ligger han sen vid elden och snarkar högt och man kan aldrig ta honom där ifrån för han tycker att det är så skönt. 
 
Han har sina stunder då han kaosar ut.  Men jobbar fortfarande på att få han att lyssna. Men han är så söt när han studsar med hela kroppen.  Han är väldigt snäll och vill alltid leka. 
Gillar att alltid vara med när man gör någonting o gärna lukta på allting. 
 
Han är knasig och jag tycker om honom väldigt mycket. 
 
Så det kommer kännas väldigt tomt utan honom. 
Jag brukar ha honom hela dagarna så att han får vara utomhus och ägarna får en paus. 
 
Kan hända att han kommer flytta vilket jag verkligen inte hoppas på. 
Kommer inte vara sista gången jag träffar honom med det kommer bli väldigt tomt och ensamt. 
 
 
 

Kommentera här: