ont..

jag försöker sätta en kännsla på allting som händer. Hur känner jag egentligen? 
 
Ibland tar det lång tid att komma på den exakta kännslan
Men jag tror att jag vet ett år senare när allting börjar landa. 
 
ja det tar tid för mig 
 
Den som vet den vet 
 
Det här är människor 
Människor som jag har kallat för min familj. 
Som jag har värderat högst på hela jorden. 
Som jag alltid värdesätter före allting annat. 
Som jag aldrig vill förlora. 
Jag har alltid prioriterat dessa människor. 
Litar på dom med hela mitt hjärta.
Berättat vad som helst för det är så familj gör. 
Jag har alltid sett till så att barnen ska veta vem deras moster är. 
Att när man fyller år så får man presenter. 
Människor som jag kännt att jag aldrig vill diskutera något eller starta bråk då dom inte är värda det. Höjer aldrig min röst och låter det mesta slippa undan utan att jag säger något tillbaka för det är inte så jag behandlar någon jag älskar. 
 
Men när jag faktisk öppnar ögonen
 
Jag har aldrig legat på plats 1 i deras liv 
jag har aldrig blivit prioriterad. 
Jag har knappt aldrig fått grattis när jag fyller år. Ingen som spontant kom förbi 
ingen som tänkt på vad jag faktisk känner. 
Nej mina ideer är inte bra nog. 
Är jag glad o vill skaffa ett barbord till min lägenheter så får jag svaret att " men vadå tror du vi ska sitta vid ett barbord om vi kommer dit?"  
istället för åh det blir nog snyggt.  Vem har sagt att jag ens ska bjuda in er??
 
Eller när jag vill visa något så är det mitt fel sen att barnet blir intresserad i det istället för att hålla koll på din egna unge. 
 
Jag får veta att " men vadå du kan ju dö imorgon och då får vi ingenting" 
Jag reagerade ingenting då men i efterhand..Betyder jag så lite för dig? 
 
passa min hund o träna upp den medans vi går o gör saker bakom din rygg 
 
Att bli utnjyttnad för att man är snäll gör så ont. 
Att veta att man egentligen inte borde vara född för att då skulle du får mer pengar gör ont. 
Jag är ju bara ivägen för allting. 
 
Det här gör mig så ledsen på allting och det gör så ont att veta all den tid man lagt ner på personer som man trodde man älskade gör ont.  När allt man får tillbaka är någon som hugger en i ryggen. Jag har uppleft det massvis med gånger..men av sin familj kunde jag aldrig drömma om...

Det gör ont

Kommentera här: